Posted by : riwethiel February 16, 2013


Obiecane wywiady razy trzy! Dzisiaj prezentujemy Wam odpowiedzi twórczyń fanfików znanych pod nickami Hibari, Sue-chin oraz Black! Jest to ostatnia partia pierwszego rzutu wywiadów, a co za tym idzie - w kolejnej części zapostowany zostanie wywiad z naszą zacną ekipą (XD). Zanim zaczniecie pytać "kiedy?", zdradzę Wam, że prawdopodobnie na początku marca~

Jak zwykle zapraszamy do wspólnej dyskusji :)!


H I B A R I (H)


Q: Przedstaw się!
H: Agnieszka Hibari K! Tyle musi wystarczyć. :P

Q: Ile masz lat?
H: Za kilka nieszczęsnych dni dołączę do grona 21.

Q: Gdzie mieszkasz?
H: Pod Krakowem.

Q: Podaj do 5 słów, które najlepiej Cię opisują.
H: Zrzęda. Romantyczka. Zrzęda. Leń. Zrzęda.

Q: Czy masz inne zainteresowania (poza m&a)?
H: Hm, przede wszystkim literatura. Uwielbiam czytać na równi z tym jak kocham m&a. Następna jest muzyka i nieco film.

Q: Jakie jest Twoje nastawienie do yuri, yaoi i hentai?
H: Powiem tak – lubię ładunek emocjonalny, jaki niosą pewne rodzaje twórczości. Nie mam świra na punkcie gejów, nie kręci mnie też nadmiar… hentai w tekstach. Do yuri nigdy mnie nie ciągnęło. A pewnie rzeczy toleruję po prostu tylko w tekstach. Tam się skupiam na emocjach, uczuciach bohaterów, na tym jak ktoś buduje świat, postacie, wydarzenia i wciąga mnie w swoją historię. Jeżeli ktoś stworzył dobrą, sensowną historię to czemu nie?

Q: Za co lubisz KnB?
H: Uf. Ciężko mi odpowiedzieć. Mogę się rozwodzić nad tym, jak to zawsze lubiłam koszykówkę i jak zobaczyłam sobie arty i pomyślałam „a czemu nie, może być ciekawe”. Ale generalnie KnB miało to coś, co mnie z miejsca porwało, a do tego dochodzi ten wachlarz postaci, które uwielbiam, wartka akcja, świetny humor, no nie wiem, po prostu lubię jak wariat i już!

Q: Wymień lubiane i nielubiane przez Ciebie postaci z KnB (z uzasadnieniami).
H: O matko… To chyba najtrudniejsze pytanie. <śmieje się> Odpowiem tak – ja lubię właściwie wszystkie postacie. Nie mam jakiejś, którą bym specjalnie nie lubiła. Momoi mnie wkurza, ale to tylko dlatego, że nie jest po naszej stronie haha. :DD Ale generalnie, to jak dla mnie każda postać KnB jest jakaś. Jedyna w swoim rodzaju, ze swoją historią i swoją rolą.

Q: Jakie są Twoje ulubione pairingi z KnB? (max. 3)
H: AoKise forever.
Cóż, chyba każdy inny byłabym w stanie przeczytać i pewnie nawet polubić. ;D

Q: Jaki jest Twój ulubiony seiyuu z KnB?
H: Seiyuu Aomine. Zdecydowanie i na zawsze. Kocham tego pana, a jak się dowiedziałam, że to ten sam, który podkłada głos mojej innej ulubionej postaci z Bleach’a, Grimmjowowi, to już w ogóle odleciałam.

Q: Jakie są Twoje ulubione autorki/circle rysujące doujinshi z KnB?
H: Nie mam ulubionych, w sumie nigdy nie zwracałam uwagi na autorów.

Q: Która postać z KnB jest Ci najbliższa i dlaczego?
H: Hm. To też dość ciężkie pytanie. Każda ma w sobie coś, co bardzo lubię i co wydaje mi ciekawe. Chyba mimo wszystko Kuroko, on jest zdecydowanie mi najbliższy, bo jest najbardziej podobny do mnie.

Q: Od ilu lat tworzysz fanfiki/fanarty/fanvidea? (niepotrzebne skreślić)
H: Fanficki, zdecydowanie fanficki i będzie już pięć lat z hakiem.

Q: Dlaczego akurat fanfiki/fanarty/fanvidea? (niepotrzebne skreślić)
H: Bo do reszty nie mam predyspozycji. <śmieje się> Co prawda zdarza mi się rysować, ale tak, pisanie to mój konik, a do tego pisanie właśnie fanficków. A dlaczego one? Bo tam mam już pewien świat, na którym mogę bazować i naginać go do własnych potrzeb, do tego, co mi wpadnie do głowy i mogę obserwować jak się zmieniają, jak się zachowują dane postacie, gdy wepchnę je w określone okoliczność. Trochę taki sadysta ze mnie, chyba bym się dogadała z Akashim. :PP

Q: Czy tworzysz dzieła tylko z KnB? Jeśli nie, to z jakich innych serii?
H: Nie, nie tylko z KnB. Przede wszystkim Naruto, do którego mam ogromny sentyment i do którego pisałam przez kilka lat, tylko i wyłącznie. Dodatkowo Bleach, Fairy Tail i nawet Dragon Ball mi się przewinął. Nie wykluczam też innych fandomów, jeżeli któryś porwie mnie na tyle, że coś wpadnie mi do głowy.

Q: Ile przeciętnie zajmuje Ci przejście od pomysłu do gotowego produktu twórczego?
H: Hahahaha! No cóż, ja mam problem z kończeniem swoich opowiadań, niestety. ^^” Jeżeli chodzi od przejścia od pomysłu do rozpoczęcia pisania, jest to proces błyskawiczny. Im mocniej mnie pomysł złapie, im bardziej jestem nakręcona, tym dzieje się to szybciej. Bywało, że pisałam opowiadania na chusteczkach higienicznych, w telefonie czy na byle jakiej kartce którą miałam pod ręką. Zdarzało mi się powtarzać w kółko w głowie pomysł, żeby go nie zapomnieć i biegiem wracać do domu. Jak wspomniałam, z kończeniem mam problem, jednak zamierzam skończyć absolutnie wszystko co zaczęłam. :P

Q: Skąd czerpiesz motywację do pracy?
H: Mnie potrafi natchnąć absolutnie wszystko. Poczynając od muzyki, która dla mnie jest ważnym elementem twórczości, na rzeczach codziennych kończąc. Wiele w moich opowiadaniach jest sytuacji, które się wydarzyły, które zaobserwowałam, w które chciałam „wepchnąć” jakiś konkretnych bohaterów.

Q: Czy zostałaś kiedykolwiek zainspirowana przez inną osobę z Fanzone/fandomu?
H: Black, pozdrowienia dla Ciebie, maj dir.

Q: Czy łatwo jest Ci pogodzić życie twórcze/fandomowe z realnym?
H: I tak i nie. Jak wspominałam, czerpię natchnienie z absolutnie wszystkiego, nawet zwykłych, codziennych rzeczy, mam też bliskie osoby, które zawsze słuchają moich nowych pomysłów i zachwytów. Zdarza mi się jednak czasem zbyt mocno wkręcić w jakiś świat i mam problem z pogodzeniem się z tym, że ja musze gnić w tej mojej nudnej mieścinie, a tak bliskie mi przecież postacie mają takie świetne życie, relacje, świat, w których z chęcią bym uczestniczyła.

Q: Wolisz pracować w ciszy czy przy muzyce (jakiej)?
H: Muzyka. Zdecydowanie muzyka. Nie pamiętam, kiedy ostatnio pisałam w ciszy. Muzyka daje mi mocnego kopa, to ona nie raz podrzuca mi nowe pomysły. Jaka? Na to jest mi strasznie trudno odpowiedzieć, bo ja słucham różnej muzyki, różnych gatunków i każde opowiadanie ma swój własny charakter, swój ładunek emocjonalny. Dla ciekawych dodam, że opowiadanie z małym Kurosiem pisałam do AC/DC, które szalenie mi pasowało do Aomine. :DD I to na okrągło, mój brat mnie chciał już z domu wyrzucić za tę monotonię muzyczną, haha! Ale zdarzało mi się pisać i do zwykłego popu, do muzyki filmowej, soudtracków, polskiej muzyki, do rapu, hiphopu, rocka, metalu, ballad, no do absolutnie wszystkiego. Muzyka jest zrośnięta na stałe z moją twórczością.

Q: Czy spotkałaś się kiedyś z plagiatem swoich prac?
H: Nie, jeszcze nie. Ale w sumie szkoda, wiedziałabym przynajmniej, że piszę na tyle dobrze, że ktoś mnie chce kopiować. <śmieje się>

Q: Jakie są Twoje plany twórcze na najbliższą przyszłość?
H: Przede wszystkim odzyskać wenę! Ostatnio kiepsko z nią. I oczywiście czekam na drugi sezon Kuroko no Basket, bo mam szaloną ochotę ponownie wpaść w jego odmęty i wymyślać kolejne opowiadanie z tej serii! ^^

Q: Rady dla początkujących twórców.
H: Po pierwsze, nie poddawać się.
Po drugie, nie przejmować się, gdy pierwsze prace nie będą bestsellerem. Ja mam mnóstwo opowiadań, których nawet nie otwieram, bo boję się, że spalę się ze wstydu. Ale są częścią mojej drogi do bycia dobrym twórcą, także trzymam je i mam sentyment.
Po trzecie, dużo czytać o poprawności pisania, zwracać uwagę na interpunkcję podczas czytania książek, to szaaalenie pomaga. Nie wystarczy polegać na samym Wordzie, bo on sam ma wiele błędów.
Po czwarte i najważniejsze, nie zniechęcać się, tylko słuchać osób, które chcą pomóc wyszlifować Twój warsztat. Krytyka czasem mocno dźga we wrażliwą dumę twórcy, ale przez trudy do gwiazd więc do dzieła. :D

Pytania dodatkowe:
Q: Jaki nosisz rozmiar stanika?
H: Nie taki, jakbym chciała. :P

Q: Czy masz dziewczynę/chłopaka?
H: A liczy się osobisty harem postaci z M&A? XDD




S U E – C H I N (S)


Q: Przedstaw się!
S: Dobry! Jam jest najwspanialsza Sue (od niedawna znana także jako Tsu) :3

Q: Ile masz lat?
S: 18. Stara jestem, niestety. xD

Q: Gdzie mieszkasz?
S: W Częstochowie. To taka mała wieś z tramwajami. xD

Q: Podaj do 5 słów, które najlepiej Cię opisują.
S: Dziwna, zwariowana, nieco tajemnicza.

Q: Czy masz inne zainteresowania (poza m&a)?
S: Fotografia. Jednak moje wizje sesji zdjęciowych zdziwiły nawet mojego nauczyciela od fotografii... ^^”

Q: Jakie jest Twoje nastawienie do yuri, yaoi i hentai?
S: Yaoi oglądam i czytam. Yuri dopiero zamierzam oglądać. Hentaie lubię, nawet czytałam kiedyś mangę.

Q: Za co lubisz KnB?
S: Kuroko no Basuke lubię przede wszystkim za postacie. Uwielbiam także humor. Gdy zobaczyłam scenę z „cytrynkami” albo chociaż Kuroko śpiącego w basenie po prostu nie mogłam wytrzymać ze śmiechu. Lubię także ukazanie meczów. Nie są ani za długie ani za krótkie. Odcinki są tak interesujące (przynajmniej dla mnie), że nie mogłam się od nich oderwać. Do dzisiaj pamiętam dzień, w którym poszłam za wcześnie do szkoły. Oczywiście włączyłam wtedy KnB i oglądałam przez jakieś 3 godziny lekcyjne odcinki. Piękne czasy... xD

Q: Wymień lubiane i nielubiane przez Ciebie postaci z KnB (z uzasadnieniami).
S: Ulubione postacie? Na pewno Murasakibara (ze względu na wygląd i słodycze ), Midorima (za charakter, okulary i seiyuu), Takao (sama nie wiem, ale raczej za jego charakter i character songi), Akashiego (za nożyczki heterochromię, którą kocham) i Izukiego (za jego notatniczek xD). Nie lubię Momoi (ta kobieta strasznie działa mi na nerwy... -_-)

Q: Jakie są Twoje ulubione pairingi z KnB? (max. 3)
S: Aomine x Kise , Kagami x Kuroko , Takao x Midorima.

Q: Jakie są Twoje ulubione autorki/circle rysujące doujinshi z KnB?
S: Chyba nie mam swojej ulubionej. Wszystkie doujiny, które czytam są świetne.

Q: Od ilu lat tworzysz fanfiki?
S: Szczerze powiedziawszy fanficki tworzę od niedawna (za sprawą mojej fejsbókowej siostry, za co jej strasznie dziękuję :3). Ogólnie tworzę opowiadania na postawie mang, anime bądź wymyślam własną fabułę i treść.

Q: Dlaczego akurat fanfiki?
S: Nie umiem rysować ani ogarniać żadnych programów do tworzenia filmów, więc chyba dlatego. xD Drugim powodem zapewne jest fakt, że od czasu do czasu lubię sobie naskrobać kilka słów (albo kartek/stron xD). Po prostu lubię pisać.

Q: Czy tworzysz dzieła tylko z KnB? Jeśli nie, to z jakich innych serii?
S: Jak już wspomniałam, piszę ogólnie. Często pod wpływem tak zwanej „fazy”. Gdy spodoba mi się jakieś anime, często wymyślam do niego jakąś fabułę, postać lub coś podobnego. Potem moje wyobrażenia i wizje przenoszę na papier (lub do Worda w komputerze). Więc trudno jest mi określić z jakich serii piszę.

Q: Ile przeciętnie zajmuje Ci przejście od pomysłu do gotowego produktu twórczego?
S: Łooo, z moim mózgiem trochę to zajmuje. xD Najpierw musi mnie coś zaciekawić. Potem moja wyobraźnia zależy od tego, czy ma to być Yaoi czy zwykłe opowiadanie. Cóż, yaoi zajmuje mi nieco mniej (nawet mam osobny zeszyt do pisania fanficków yaoi xD). Jeśli chodzi o normalne opowiadanie, trochę muszę wysilić mózg zanim coś napiszę (trzeba wymyślić postacie, początek, rozwinięcie, zakończenie, fabułę...)

Q: Skąd czerpiesz motywację do pracy?
S: Przede wszystkim z anime. I z tego, że często moje dzieła chwalone są przez moich przyjaciół bądź znajomych. To jeszcze większa motywacja do dalszej pracy.

Q: Czy zostałaś kiedykolwiek zainspirowana przez inną osobę z Fanzone/fandomu?
S: Raczej nie.

Q: Czy łatwo jest Ci pogodzić życie twórcze/fandomowe z realnym?
S: Cóż, ostatnio staję się nołlajfem totalnym xD. Siedziałabym godzinami przed komputerem i pisała różne opowiadania, fanficki.

Q: Wolisz pracować w ciszy czy przy muzyce (jakiej)?
S: Wolę pracować przy muzyce. Zwykle są to openingi, endingi bądź muzyka japońska. Choć czasami trafi się coś polskiego bądź zagranicznego (niekoniecznie związanego z Azją).

Q: Czy spotkałaś się kiedyś z plagiatem swoich prac?
S: Nie. I mam nadzieję, że się nie spotkam. :D

Q: Jakie są Twoje plany twórcze na najbliższą przyszłość?
S: Napisać kilka opowiadań i je wydać. Za zarobione pieniądze kupić sobie torbę i mnóstwo przypinek. :D Resztę odłożyć do skarbonki i zbierać na wycieczkę do Dżapanii. xD

Q: Rady dla początkujących twórców.
S: Uwierzcie w siebie! Jednak starajcie brać sobie do serca rady waszych czytelników. c:

Pytania dodatkowe:
Q: Jaki nosisz rozmiar stanika?
S: Byłoby fajnie, gdybym wiedziała. xD Ale wszyscy mi mówią, że moje zderzaki są duże, więc... xD

Q: Czy masz dziewczynę/chłopaka?
S: Nie mam ;n; Ale chętnie kogoś poznam… xD Jestem otwarta na propozycje. c:



B L A C K (B)


Q: Przedstaw się!
B: ... Black, podobno człowiek, pojebane dziecko, biologicznie i z imienia ( Wiktoria ) dziewczynka

Q: Ile masz lat?
B: 17 pedofile ;_; Chociaż w sumie rocznikowo to już 18 x.x

Q: Gdzie mieszkasz?
B: Pod mostem, kurwa. Łódź c:’

Q: Podaj do 5 słów, które najlepiej Cię opisują.
B: Zboczeniec, zboczeniec, zboczeniec, zboczeniec, cycki. Tak, cycki

Q: Czy masz inne zainteresowania (poza m&a)?
B: Mam

Q: Jakie jest Twoje nastawienie do yuri, yaoi i hentai?
B: Jeśli chodzi o patrzenie na to pod pryzmatem ficków to : Lubię / Kocham / Toleruję.

Q: Za co lubisz KnB?
B: No cholera, a kto by nie lubił patrzeć się na przepoconych, przystojnych, gejowskich koszykarzy? *3* Sam seks powiadam ja wam

Q: Wymień lubiane i nielubiane przez Ciebie postaci z KnB (z uzasadnieniami).
B: Na początku nie przepadałam za Midorimą, ale oboje jesteśmy rakami więc połączyła nas horoskopowa więź xD A tak to nie lubię żadnej baby oprócz Alex. Ja po prostu nie znoszę damskich postaci nie ważne z jakiej serii, a ulubione mogłabym policzyć na palcach jednej ręki c: Jeśli chodzi o męskie to duet Aomine&Akashi cholernie do mnie przemawia. I Kise jest pocieszny. I Haizaki. I Takao. I Midorin. I Mukkun. I Himuro. I aw aw aw kocham wszystkich facetów, moje skryto geje Q_______________Q

Q: Jakie są Twoje ulubione pairingi z KnB? (max. 3)
B: Tam za tą trójką powinno być jeszcze zero ._.’
- AoKise ( ale szok, co nie? @_@ )
- AoKaga ( ♥ )
- MidoTaka ( ale wymienia mi się z KagaKuro, zależy na co mam w tym momencie fazę )

Q: Jaki jest Twój ulubiony seiyuu z KnB?
B: Nie będę pewnie oryginalna jak powiem że Kamiya Hiroshi i Suwabe Junichi? xD’’

Q: Jakie są Twoje ulubione autorki/circle rysujące doujinshi z KnB?
B: Ym, jeśli patrzeć tylko na te z KnB to najbardziej Inumog, Oniyuri i Escapizma ( uwielbiam ich kreskę i poczucie humoru ), a tak to jeszcze Shirahagi, Ko-man i Noa

Q: Która postać z KnB jest Ci najbliższa i dlaczego?
B: Aomine, bo to moja męska wersja c: Takiii zboczenieeec! @_@

Q: Od ilu lat tworzysz fanfiki/fanarty/fanvidea? (niepotrzebne skreślić)
B: Yyy... prawie cztery, ale ja nie umiem liczyć ;_;’

Q: Dlaczego akurat fanfiki/fanarty/fanvidea? (niepotrzebne skreślić)
B: Nie wiem, nudziło mi się kiedyś w ferie to zaczęłam pisać :3 Rysować coś tam rysuję, ale jednak zdecydowanie wolę tworzyć fanficki

Q: Czy tworzysz dzieła tylko z KnB? Jeśli nie, to z jakich innych serii?
B: Nie, pewnie jak większość ludzi zaczynałam od Naruto, a w międzyczasie przewinął się jeszcze Ouran, Vampire Knight, Vocaloid, Durarara, Soul Eater, 07 - Ghost, Tiger&Bunny, Death Note, Hetalia i One Piece, aż w końcu doszłam do KuroBasu c:

Q: Ile przeciętnie zajmuje Ci przejście od pomysłu do gotowego produktu twórczego?
B: Maksymalnie trzy dni łącznie ze sprawdzaniem. Ja po prostu otwieram worda i piszę co mi przyjdzie do głowy x.x Nie wiem co to jest fabuła, cholera ;w;’.

Q: Skąd czerpiesz motywację do pracy?
B: Trzeba szerzyć gejporno wśród fandomu :D !

Q: Czy zostałaś kiedykolwiek zainspirowana przez inną osobę z Fanzone/fandomu?
B: Lubię czytać / oglądać prace innych, bo wtedy zawsze mogę się nauczyć czegoś nowego i do sobie pofapać

Q: Czy łatwo jest Ci pogodzić życie twórcze/fandomowe z realnym?
B: To nie jest wcale trudne, trzeba tylko wiedzieć, że są rzeczy ważne i ważniejsze i jednak życie realne jest tym najważniejszym c:

Q: Wolisz pracować w ciszy czy przy muzyce (jakiej)?
B: Przy muzyce. Najczęściej mocny rock, czasami j – rock, albo opening / ending / chara song z jakiejś serii o ile wpadnie mi w ucho

Q: Czy spotkałaś się kiedyś z plagiatem swoich prac?
B: Dokładnie pięć razy, ale były to burzliwe czasy kiedy jeszcze byłam na Onecie ._.’

Q: Jakie są Twoje plany twórcze na najbliższą przyszłość?
B: Uła, sporo ich. Wszystkie jak na razie wiążą się z KnB. Mam w planach dwa opowiadania i kilka one shotów

Q: Rady dla początkujących twórców.
B: Piszcie i nie poddawajcie się :3 Początki są zawsze trudne, ale z czasem naprawdę się w to wciągnięcie. Potem będziecie mieć niezły ubaw czytając swoje pierwsze twory po których tak naprawdę widać jak bardzo się rozwinęliście c: No i starajcie się nie kopiować czyjegoś stylu tylko pracować nad własnych, dzięki któremu będą was rozpoznawać w fandomie~

Pytania dodatkowe:
Q: Jaki nosisz rozmiar stanika?
B: Duży

Q: Czy masz dziewczynę/chłopaka?
B: Mam

{ 13 komentarze... read them below or Comment }

  1. Sytkie 3 przeczytałam, ale nie mam musgu zeby cos skomentowac. To dam każdej nożyczki, dozo: ✄ ✂ ✄ // random

    ReplyDelete
  2. Nee-chan~~~ Q___Q
    Ja nic nie zrobiłam, przestań. *dźga ją kijem w oko* /shy .///.
    I wcale nie jesteś stara. :C *też ma tyle lat*

    ReplyDelete
  3. Aaa Black, Twoje odpowiedzi <3 Myślałam, że jesteś skorpionem. xD Skorpiony są zazwyczaj napaleńcami @_@ :D

    Hibari: Też uwielbiam Grimmjowa. Kojarzyłam seiyuu ale nie zorientowałam się, że to też seiyuu Grimmjowa *_*

    ReplyDelete
  4. Aw, Hibari ściskam cię pedalsko i serdecznie, wzruszyłam się rpzez ciebie ;-;

    Carrie : Może nie tyle co napaleniec ale rasowy zboczeniec xD Ładniej brzmi @_@

    ReplyDelete
  5. łaaaaaaa wywiad z Black kuźwaa. *rozsypuje serpentyny i potyka się o jeden transparent.* kocham te wywiady :3

    ReplyDelete
  6. "Zboczeniec, zboczeniec, zboczeniec, zboczeniec, cycki. Tak, cycki." Wyczuwam niewidzialną więź z Black ;D *też jest mega zboczeniec*

    ReplyDelete
  7. @Teela: hyhyhy, ja mam w głowie samo porno. @w@ nie jestem zboczona, a gdzie tam ':3

    ReplyDelete
  8. Carrie: Ja właśnie też kojarzyłam i postanowiłam sprawdzić i aww *.*

    Black: *rzuca się na plecy i podaje chusteczki* No widzisz, gdyby nie zboczona obecność Black nie wymyśliłabym żadnego z kurobasowych opowiadań! :DD

    ReplyDelete
  9. @Black: Aw, Black, Ty też jesteś rak? Z którego? Czerwiec czy lipiec? ;-;

    ReplyDelete
  10. Ukeś : Nie zabij się ._.

    Teela : Aw, zboczeńce świata łączmy się @_@

    Hibari : ;_;' To teraz musisz wymyślić jakieś następne opowiadania tak dla zasady! >D

    Ayakashi : Czerwiec C:

    ReplyDelete
  11. Black: Bez fazy to akurat coś napiszę :DD

    ReplyDelete
  12. Haha, ranyy, nie mogłam przestać się śmiać kiedy czytałam wywiad Black :) A myślałam, że to tylko Tsukiko jest pozytywnie zakręcona xd

    ReplyDelete
  13. Chce mieć taką siostrę jak Black Q_Q Kup mi ktoś :(! Tak btw to kocham twoje opowiadania <3
    Hibari mam nadzieję że szybko dostaniesz fazę, chętnie bym coś jeszcze twojego poczytała :)
    Sue dlaczego na twoim blogu jest dopiero jeden one shot jak w wywiadzie napisałaś ze cały czas coś piszesz? :(
    PS, Super pomysł z tymi wywiadami :D

    ReplyDelete

- Copyright © 2012-2015 Perfect ☆ Copy - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan - Redesigned by riwethiel -